Erzsébet patak, szlovákia

Érkezés utáni pillanatokEperjes, Szlovákia, 2003. június 27-29
Kedvenc index-es fórumomon és a tengeri só előadásokon is sokat olvastam/ hallottam a szlovákiai Erzsébet patakról. Kristálytiszta víz, buja élővilág és különleges merülés - ezt ígéri mindenki, ezért egy fórumos srác közvetítésével a Lagoon -os csapattal leszerveztünk egy túrát június utolsó napjaira.
Pénteken este 7-kor volt a a találkozó a Vámosszabadi határátlépő Szlovák oldalán. Odafele az autópálya szakasz után egyszercsak ismerős ember integet az előttünk haladó autóból, nini Bernis ! Rá pár percre mellénkszegődik egy autó, vigyorgó fejek, áááááávadász és csinos barátnője csápol, és mögöttünk is gyanús emberek ... menet közben szépen összeverődött a társaság spontán, szervezni nem lehetett volna jobban.
A határátlépés zökkenőmentes, a megbeszélt helyen és időben voltunk. A szlovák srác már várt minket, némi valutaváltás után továbbáltunk egy benzinkúthoz. Én rutinosan porzó tankkal érkeztem - valami rejtélyes oknál fogva a szlovákoknál ugyanaz a benya ami itthon 230Ft csak 180Ft-nyi korona ... hogy van ez ? Biztos a hatalmas tengerükből meg olajkútjaikból ... rohadjon meg a MOL meg az állam. Na ennyit a politikáról.
Tankolás után konvojba szerveződve elindultunk Eperjes felé. Megérkezvén az Alba Regia étterem közelébe egy kellemes apartmanban kerültünk elszállásolásra. Faházak, 2 ágyas szobák, faházanként fürdőszoba, és nekünk spec. nem túl kényelmes ágy jutott, de azért kibírható volt. Ami viszont fantasztikus volt, az a kert. A bácsi kertész volt, és amit a ház körül művelt az egy csoda, osztatlan elismerést aratott a csodálatos virágaival, gondozott gyeppel.
Elhelyezkedés után átvonultunk a kb. 150m-re vendéglőben, mivel a vacsora és a következő két napban a főétkezések ott vártak ránk. Kellemes étel, és mégkellemesebb környezet vár minket - az étterem mellett ott robogott a duna holtág kellemes hátteret nyújtva a sörözést megalapozó étkezésekhez. Az éjszakába erősen belehajló beszélgetés után vissza sunnyogtunk a szobába, alvás.

Édesvizi szivacs a szállás a szállás ápolt kertje Étterem Étterem mákos-almás rétes