Mandre,Hr 2003 tavasz

Vasárnap reggel ledöcögtünk a bázishoz, ahol egy szimpatikus 40-es CMAS instructor srác fogadott minket. A palackokat feldobtuk tölteni, majd megnéztük a bárkát.
Egy halász hajó volt átalakítva, csak a fülke maradt meg, hátul szőnyeget terítettek, körbe padok és a hajó fölött árnyékot adó ponyva. Kellemes, sok hely a cuccok szerelésének, árnyék, hűtőtáska, halradar, rádió. A vízbejutás/ kijövetel a hajó oldalán egy létra segítségével történik, nem vészes. A töltés után elindultunk Goran, a vezetőnk által ajánlott szigethez.
Néhány szó a bázisról. A Scuba Centar Pag névre hallgat, az egyetlen a városban. Goran a tulaj, van egy nem túl működőképes weblapjuk www.scubacentarpag.hr címen érhető el.
A merülés 20€ volt, de azt mondta normál esetben 25, és 5€ a nem búvároknak. Az árban a levegőtöltés van benne, de ólmot és palackot is vinni kell. Egy 250L-es kompresszora van, aránylag gyorsan felfújja a tankokat. A hajóról, ami egyébként Orca névre hallgat meg már írtam. Csinál sima hajókázásokat is, van halpiknik útja, fürdés, hajózás és kaja egy halászfaluban friss halból.
Első merülésünk Maskalic sziget körül volt, körbe úsztuk az egész kócerájt. Zozó bá' talált rögtön az elején egy polipot, láttunk cápa tojásokat, rákot, és a vadi új canon digitális fényképezőm víz alatti tokjának "száraztesztje" utolsó szakaszát is megejtettem, 30m-en végignyomkodtam mindent, vízálló, mehet bele a fényképező. Szép falak, élővilág, jó hely volt.
A merülés után átugrottunk a szemközti parthoz, ahol egy hangulatos apró kavicsos, majdnem homokos part volt, némi nudizó némettel, de ez mind semmi ( öregek voltak és kövérek :) ), volt egy édesvizű forrás, iható vízzel. Goran megtankolta a pille palackjait, mi is megkóstoltuk óvatosan. Finom, friss, hideg víz, később még többször visszajártunk ide vízért.
Nagyon szép partszakasz, elég népszerű a környéken, Goran szerint sok lány vesztette el szüzességét ott :D Ki lehet menni nomádkodni, víz van, hal van, egy sátor kell és csók.
Zozóval elmentünk sznorizni, na gondoltam jó lehetőség tesztelni élesben a tokot, betettem a fényképezőt, alá pedig egy páramentesítő zacsit, hogy a hőmérsékletesés miatti párát felszívja a tokon belül. Sajnos ezt nem kellett volna, kicsit elcsúszott a cucc az előre kitalált helyről, és annyira megemelte a gépet, hogy a tok nem zárt rendesen, amit nem vettem észre. Csak a felszínen úsztam vele, de így is mire észrevettem már teljesen elázott a fényképezőgép. A sós víz pedig nem kíméli az elektronikát sajnos, úgyhogy a gépnek annyi. Egy nyamvadt képet sem tudtam készíteni vele :(
Miután kibúslakodtam magam átmentünk a második merülési helyre, a róka barlanghoz. Egy normál nem túl széles barlangbejárat tetejéből egy csodálatos hatalmas terem nyílik ( a többiek észre sem vették, úgy rángattam őket egyesével vissza ) szikla lemezekkel, aláhajlásokkal és az egésznek felszíni kijárata van. A róka lyukon betűző nap csodálatos fényeket varázsolt a barlangba, a szívem szakadt meg, hogy nem tudtam lefotózni.
Miután kigyönyörködtük magunkat megkerestük a másik barlangot is, egy szűk átjáró személyében. Közepes élővilág, de az a barlang csodálatos volt.
Este konzerv kaja.

136 , 137 merülés

Édesvizi forrástól jövet Kapitány a hídon! Zsótika pecál Első merülés szigete A beázott gépet hozom vissza Édesvizes part strandja