Horvátország, Rab sziget

Kicsit túlzsúfolt hajó

Másnapra volt tervezve a fun dive, grátisz merülés. Reggel 10-re a kikötőbe mentünk, ahol sehol senki, Végül előkerülnek a Kron dive-osok, akik jelzik, a helyi szervezőknek kicsit hosszú volt az éjszaka, sehol a beígért hajók amik kivittek volna merülni. Végül két bázis hajóra megpróbálták felzsúfolni a kb. 100 búvárt, reménytelenül, mi le is maradtunk kb. 20-an. Hajók balra el "majd sietünk vissza" felkiáltással, na persze, az legalább 3 óra, és nekünk még haza is kéne érni. Helyiek pofátlansága, hogy hiába kértük legyenek tekintettel arra, hogy még 10 órás út van előttünk, az egyik hajón a horvátokat vitték ki, lesz*rva, hogy a magyarokkal mi van. Pedig a két hajón elfértünk volna mindannyian, hát ez van.

Szomorúan néztük a megrakott hajók távozását, majd megkerestük a Kron-os srácot, hogy segítsen, adjon egy gumicsónakot, és az öbölben lévő ígéretesnek látszó kis szigethez (kb. 2 perc csónakút) vigyenek ki, de sajna senkit nem találtunk, a helyiek totál magunkra hagytak minket. Végül bejött egy széllel, esővel hullámzással bélelt Bora is. Az öböl túlsó felén lévő falhoz átmentünk autókkal, és ott partról -vezető nélkül, mint a régi szép idióta horvát törvények előtt- dobtunk egy lazát. Ide se vittem gépet, mert sziklákon kellett bemászni a hullámzó tengerbe, és nem kockáztattam, hogy odaverem.

A merülés átlagos Adria, láttam egy tintahalat, halak, srácok angolnát, végül is jó kis levezető sekély merülés volt, és mire feljöttünk 3/4 óra után a nap is kisütött.

Mint kiderült mi jártunk jobban, a hajókat ugyanis elkapta a vihar, próbáltak szélvédett helyet keresni, de végül visszajöttek merülés nélkül. Zsúfolt túlterhelt hajón a viharos tengeren nem mókás hánykolódni, és még nem is merültek. Így lesznek az utolsókból az elsők :)

Végül összepakoltunk, lefürödtünk a szállodában és elindultunk hazafelé.

A szervezési gondokból adódó kellemetlenségek ellenére marha jól éreztük magunkat, és ha úgy nézzük elmentünk tenni a környezetért, és még volt két merülésünk is, plusz ingyen volt egy jó tengerparti hétvége - mindenképpen pozitív a mérleg. Jövőre megyünk megint :)