Stara Novalja,Hr 2005 tavasz

Szárazruhában

Vasárnapra is két merülés terveztünk, de a reggeli napos idő csúnya felhők takarták el. Sajnos az első csapatba nem fértünk bele, kár mert ők láttak macskacápát. Mi a 11 órás második bandával mentünk, szintén falat merültünk. Rudi szeretett volna egy 40.0m -t merülni, úgyhogy a merülés felénél dobtunk egy mélyet, szerencsére, mert egy csomó cápatojást találtunk 40-en egy beszakadt hálón. Sajna Rudi tokja is bemondta az unalmas, nem tudtuk lefotózni - úgy látszik Pag nincs jó hatással a fényképezőgépekre. A hajó alatt a kezdő srác felment, mi mivel 80-90bar-okkal rohangáltunk, még kerültünk egy jót a sekélyebb vízben. Találtunk egy félholt polipot, szegény épp hogy élt, egy jó nagy darabot kiharapott belőle valami - lehet a macskacápa amit nem találtunk? Visszafelé találtam egy üregben egy egészséges polip srácot, de mire Rudi észrevette a kalimpálásom, hogy jöjjön oda a csávó tintafelhőket eregetve eliszkolt. A Hely egyébként nagyon szép volt, jó kis fal, a sekély részen busznyi sziklák, király merülés volt.

Úgy terveztük 2 óra körül ejtjük meg a második merülést, a csapat első fele közben felszedelődzködött és hazament, kb. 5-en maradtunk, a másik 3 srác hátfőig maradt, mi úgy terveztük a merülés után start. Sajnos fél kettő körül feltámadt a szél, sötét felhők jöttek a szárazföld felől és a tengeren is méteres hullámok lettek - így lemondtunk a második merülésről, összepakoltunk és elindultunk haza. Erre mondják, hogy két szék közül a pad alá, se korai indulás se két merülés. Hazafelé kicsit jobban nyomtuk az autópályán, így hoztunk egy órát a menetidőnkből még úgy is, hogy azért bepróbáltuk a kompot, de a sziget és a szárazföld közötti hullámokat látva inkább a híd mellett döntöttünk.
Ja, híd. Olyan szél volt rajta, hogy nem mertünk az öböl szélének közelébe menni, nehogy lesodorjon - lehet nem lett volna valami mókás a kompozás ?
Na a lényeg, hogy este 11 körül már kőbányán voltunk, úgyhogy javul a menetidőnk.

Összefoglalva a hétvége jó volt, a bázis nagyon baba, de nem volt olcsó. Úgy számoltuk, a benzin, és a pálya díja 40.000Ft volt plusz a kaja, merülés - szóval csak úgy leugrani hétvégére csak tömött kocsival érdemes, de hosszabb időre szerintem a nyáron még visszajövünk a csajokkal - akkor már az Ő nedves ruháiknak is jó lesz a víz.

Ja, ruha. Ezután nedves (neoprén) ruhában legfeljebb a vörös tenger és annál melegebb vízbe vagyok hajlandó menni. ANNYIRA jó dolog úgy merülni, hogy az ember száraz, hogy az elmondhatatlan. Nem fázol a víz alatt, fent hiába fúj a szél nem érdekel, hiszen szárazon vagyok egy szélmentes ruha alatt, nincs vizelési inger a merülés végére, egy mozdulat ki-be bújni, gyorsan szárad - egyszóval én totálisan szárazruha rajongó lettem :D Kicsit zavar, hogy sok súly kell hozzá, de majd megoldom valahogy.

( a következő oldalon az Őszi túránkat olvashatod )