Ezután vissza a szállodába, pakolás, vacsora, majd este 9-kor indulás
Marsa Alam-ba, ahol már vár a hajónk, amely majd 2 hétig az otthonunk
lesz ezután. A Fortuna II. hajó tényleg elég jó kis ladik volt, szép nagy szobák mindegyikhez saját fürdő és WC, tágas nappali, jó kaja, kedves arab személyzet, mókás DM. Mondjuk volt egy érdekes momentum, az előzetesen leadottak szerint a hajón néhány 2 ágyas szoba is volt, ami szőrén-szálán eltűnt ( pedig még fotót is küldtek róla ), így aztán elég érdekesen alakult a létszám-szoba arány. A hiányzó szobák miatt épp elég volt az ágy, pedig eredetileg úgy terveztük, hogy lazán, kényelmesen elférünk. A 3 fős szobákban ketten alszanak, ami jó megoldás, mert a három fő úgy jön ki, hogy lent egy 1.5 személyes francia ágy, felette pedig egy másik. Ez jól működik család-gyerek felállásnál, de ki az, aki egy idegennel szeretne összebújni, aki a tetejében nem is egy csinos lány, hanem fiú? Szerencsére többen kijelentették, hogy a fedélzeten szándékoznak aludni, így a szobák végül is virtuálisan 3 személyesek lettek ( minden fent alvónak volt egy szobája, ahol a cuccai voltak, ahol a fürdőszobája volt, de nem aludt ott ), de max. ketten aludtak ott. Én szerencsés voltam, mert mindkét szobatársam fent aludt, így saját szobám volt, és a cuccaink is elég jól elfértek így. Az ellátás teljes volt, napi 4-5-szöri kaja, svédasztalos kivitel, csirke-marha-hal kaják. Igaz a végére már kicsit uncsi volt, de teljesen korrekt, néha sütivel is meglepett minket a szakács, aki minden kaja után kíváncsian nézte, ízlett-e a csapatnak? A segítő arabokkal sem volt nagy gond, bármikor intettem nekik, ugrottak, feladták a cuccomat -ami a benne lévő 6 kilónyi integrált súly miatt nem volt éppen könnyű :) - töltöttek, mint a kisangyal, szóval jók voltak, az arab átlaghoz képest mindenképpen. A hajó felosztása egyébként: lent a kabinok, a második
fedélzeten a búvár rész és a nappali, konyha, felettük a harmadik fedélzeten
a
sundeck, a napozó illetve több társam éjszakai szálláshelye. Tágas,
soha nem volt sehol hely gond, tényleg jó volt. Egyetlen gondunk a
búvár fedélzet volt - ami nem volt valami nagy sajnos, ezért nem volt
mindenkinek állandó helye, mindig szét kellett szerelni a felszerelést
merülés után. Jobb, búvárkodásra épített szafari hajón az ember az
első nap összerakja a cuccát, és a túra végén szétszedi, ami nagyban
meggyorsítja a merülések előtti tökölést, és a felszerelésnek is jót
tesz, ha nincs mindig szétrángatva.
|
||||||
|
||||||