Mély-Dél Vörös tenger
szafari |
 |
Hajónk, a Fortuna II. |
Ezután vissza a szállodába, pakolás, vacsora, majd este 9-kor indulás
Marsa Alam-ba, ahol már vár a hajónk, amely majd 2 hétig az otthonunk
lesz ezután.
Marsába érve - a repcsin a vészkijárat kényelmes sorában ülve ( +
30cm lábtér! ) - várt ránk egy busz, ami elvitt a kikötőbe. Ez utóbbi kicsit
erős szó arra, ami ott található, a kikötői mólót ugyanis egy kb. 100m-es
egyenes, burkolat nélküli betonépítmény képviseli a sekély vízben,
a végén egy rozsdás daruval és egy fémlétrával a vízbe. A hajók emiatt
aztán kint horgonyoztak a vizem, behajózás gumicsónakkal! Kicsit félve
néztük, ahogy a toronyba rakott táskáinkkal több milliós értéket képviselve
eltűnik a Zodiac gumicsónak a sötét éjszakában a hullámos tengerben.
Szerencsére fél óra múlva már mi is rajta voltunk, szebbnél szebb hajókat
a hátunk mögött hagyva, egyre kisebb hajó között lavírozva, úr isten,
egy ilyen ki bárkával megyünk? Végül ezeket a napi rocsókat is elhagyva
kibontakozott a sötétből, egy gyönyörű, kecses, hatalmas hajó, ez az!
Ezt akarjuk! És igen, csoda történt, a Zodiac ahoz a hajóhoz tartott.
A Fortuna II. hajó tényleg elég jó kis ladik volt, szép
nagy szobák mindegyikhez saját fürdő és WC, tágas nappali, jó kaja,
kedves arab
személyzet, mókás DM. Mondjuk volt egy érdekes momentum, az előzetesen
leadottak szerint a hajón néhány 2 ágyas szoba is volt, ami szőrén-szálán
eltűnt ( pedig még fotót is küldtek róla ), így aztán elég érdekesen
alakult a létszám-szoba arány. A hiányzó szobák miatt épp elég volt
az ágy, pedig eredetileg úgy terveztük, hogy lazán, kényelmesen elférünk.
A 3 fős szobákban ketten alszanak, ami jó megoldás, mert a három fő
úgy jön ki, hogy lent egy 1.5 személyes francia ágy, felette pedig
egy másik. Ez jól működik család-gyerek felállásnál, de ki az, aki
egy idegennel szeretne összebújni, aki a tetejében nem is egy csinos
lány, hanem fiú? Szerencsére többen kijelentették, hogy a fedélzeten
szándékoznak aludni, így a szobák végül is virtuálisan 3 személyesek
lettek ( minden fent alvónak volt egy szobája, ahol a cuccai voltak,
ahol a fürdőszobája volt, de nem aludt ott ), de max. ketten aludtak
ott. Én szerencsés voltam, mert mindkét szobatársam fent aludt, így
saját szobám volt, és a cuccaink is elég jól elfértek így. Az ellátás
teljes volt, napi 4-5-szöri kaja, svédasztalos kivitel, csirke-marha-hal
kaják. Igaz a végére már kicsit uncsi volt, de teljesen korrekt, néha
sütivel is meglepett minket a szakács, aki minden kaja után kíváncsian
nézte, ízlett-e a csapatnak? A segítő arabokkal sem volt nagy gond,
bármikor intettem nekik, ugrottak, feladták a cuccomat -ami a benne
lévő 6 kilónyi integrált súly miatt nem volt éppen könnyű :) - töltöttek,
mint a kisangyal, szóval jók voltak, az arab átlaghoz képest mindenképpen.
A hajó felosztása egyébként: lent a kabinok, a második
fedélzeten a búvár rész és a nappali, konyha, felettük a harmadik fedélzeten
a
sundeck, a napozó illetve több társam éjszakai szálláshelye. Tágas,
soha nem volt sehol hely gond, tényleg jó volt. Egyetlen gondunk a
búvár fedélzet volt - ami nem volt valami nagy sajnos, ezért nem volt
mindenkinek állandó helye, mindig szét kellett szerelni a felszerelést
merülés után. Jobb, búvárkodásra épített szafari hajón az ember az
első nap összerakja a cuccát, és a túra végén szétszedi, ami nagyban
meggyorsítja a merülések előtti tökölést, és a felszerelésnek is jót
tesz, ha nincs mindig szétrángatva.
A merülőhelyek a terv szerint Marsa
Alamtól délre, a mély déli helyek egészen a St. Johns szigetekig, majd
visszafelé az
Elphinestone zátonnyal
zárunk. Ez a terület itt
tekinthető meg egyébként.
|